poniedziałek, 31 stycznia 2011

Panzer IV E - sowieckie barwy

" Czwórka" jest bardzo wdzięcznym modelem do składania. Ale kolejna w moich zbiorach niczym się nie wyróżniała (ciemny kamuflaż panzer grey raczej nie wybijał się na tle pozostałych pojazdów). Postanowiłem czołg przemalować a za inspirację posłużył mi panzer IV wykonany przez Pana Radka Pitucha. Posługuje się techniką modelarską propagowaną przez równie znanego i cenionego Sergiusza Pęczka i Migela Jimeneza.
Pomalowany ówcześnie pojazd na "szary czołgowy" (który posłużył za ciemny podkład) pokryłem przy pomocy aerografu Vallejo Air - russian green rozjaśnionego nieco bielą z dodatkiem lakieru błyszczącego.




Do rozjaśnienia pojazdu użyłem tych samych kolorów z dodatkiem Lime green.







W kolejnym etapie przystąpiłem do wyciągania tzw. detali mocno rozjaśnionymi farbami Vallejo: russian green i limo green.




Czekają mnie jeszcze poprawki, miejscami widać brak precyzji na detalach ale postaram się to naprawić.


Za pomocą brązu Van Dicka i czerni oraz białego spirytusu zrobiłem washa i zaznaczyłem wszystkie łączenia,  następnie położyłem filtry z farb olejnych.







Insygnia (sierp i młot) oraz napis na  prawym boku to moja czysta fantazja, nie miałem zdjęć historycznych przy malowaniu czołgu, liczy się aspekt artystyczny. Godło zapożyczyłem z czwórki F a napis czołgu wykonanego przez pana Pitucha.
Na koniec kilka zdjęć z naniesionymi pigmentami i kilkoma poprawkami.